Wednesday, April 16, 2014

Stap vir stap, 'n Seder ete:

'n Christen Seder ete.

Seder beteken "orde". Daar is 'n sekere orde of volgorde waarvolgens die ete geskied. In die Joodse tradisie word die Eksodus verhaal deur die hoof van die huis voorgelees. Vir meer inligting oor die tradisie kan jy hier verder lees.

Vyf jaar gelede het ons as 'n tuisleer projek ons eerste seder ete gehou. Deur al die bladsye en bladsye gesif op die Internet en op die ou end besef dit gaan niks help om te probeer om die Joodse tradisie te probeer "namaak" nie. Dus het ons ons eie tradisie begin.

DISCLAIMER NOTICE: Wat hier volg is nie noodwendig die regte manier om die Seder ete te vier nie. Wat hier volg is ons gesin se jarelange oefen en probeer en byvoeg en weglaat. Dit is ons manier om kosbare betekenis aan Paasfees te voeg. Dít is tog op die ou end waaroor ons Christenskap gaan: dit wat Jesus vir ons kom doen het aan die kruis en sy opstanding!

1. In die week voordie ete, gaan ek met die kinders deur die Eksodus verhaal. Die 10 plae, en dan veral dit wat die laaste aand in Egipte gebeur het. Die begin van die Seder ete, die Pesach.

2. Ek google om te sien in watter week die Jode hul Pesach vier en kies dan 'n datum vir die Seder ete. Gewoonlik so na aan Goeie Vrydag as moontlik. Enige datum sal doen. Ek nooi dan spesiale vriende en familie om te deel in die geleentheid. Dis net te veel moeite om die Seder ete voor te berei en dit net vir jouself te hou! Nooi iemand!


3. Maak vroegtydig jou Seder bordjies. 

4. Jy het die volgende nodig vir die tafel: Soutwater in klein bakkies (waarsku die kinders vroegtydig dat dit soutwater is en nie drinkwater nie!), ongesuurde brood of Matzos, druiwesap in nagmaal glasies of een groot glas om om te stuur, haroset, 'n gekookte eier vir elke bordjie, selery, blaarslaai stukkies en pietersielie ook vir die bordjies. Die tradisionele seder bord bevat dan ook 'n lam skenkeltjie (beentjie).

Sit maar die hele dag opsy vir die voorbereiding en kry die kinders om te help!


5. Om 'n groot ete (na die seder ete) vir jou gaste te kook en te bedien na my mening is regtig oorbodig. In die verlede het ek dit gedoen, maar ek gaan dit nie hierdie jaar weer so doen nie. In plaas van 'n groot ete gaan ek slegs 'n klein geurige gaar skaap tjoppie op elke bord plaas. Dit is beslis genoeg om honger magies vol te maak. Na die eet van die eier en die ongesuurde brode is niemand regtig meer lus vir 'n groot bord kos nie. (Miskien nagereg en koffie...)

Terug by die tafel:


6. Die kinders kry elkeen 'n vragie om te lees, en dan sit ek by al die gaste die "antwoorde" op kaartjies by elke sitplek. Hiervoor kan jy my e-pos en ek stuur met liefde vir jou die kaartjies. Nommer jou kaartjies vooraf om 'n deurmekaar spulletjie te voorkom! (mignonstruwig@gmail.com)


7. Baie belangrik: Ek sê weer: daar is nie 'n regte of verkeerde manier om hierdie ete te doen nie aangesien ons as Christene nie werklik hierdie Joodse tradisie navolg nie. Jesus het ons reeds kom vrymaak van alle godsdientige rituele, teen 'n baie duur prys ook. Jy kan aan jou gaste sê om vry te voel om by te voeg by hul antwoorde soos hul gelei voel om te doen. En onthou: ons doen dit vir die kindertjies! Hulle geniet hierdie ete werklik so baie!

8. Laaste maar nie die minste nie: Maak 'n doring kroon. Voel hoe jeuk steek en brand daardie dorings jou vingerpunte en offer dank en lof aan ons Here Jesus vir alles wat Hy vir jou deurgemaak en verduur het op daardie verskiklike dag en uur.

9. Ek kan nou nie dink aan nog iets nie. Vra maar as daar iets is.

Geniet elke oomblik van hierdie ete
Liefde
Mignon




2 comments:

  1. Joe, ek het so lank na inligting gesoek om Pasga op 'n behoorlike manier te kan vier.......Dankie vir die great blok wat jy geskep het jy is'n ster duisend om jou dinge met ander te deel!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ag jy is dierbaar! As jy die kaartjies met vrae en antwoorde wil he kan ek dit vir jou e-pos. Jy kan my kontak by mignonstruwig@gmail.com

      Delete

Thank you for stopping by. I would love to hear from you so drop your comment in the box.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...